عصر تکنولوژی

مشاوره و تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر ELSI

عصر تکنولوژی

مشاوره و تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر ELSI

پارامترهای کم اهمیت‌ تر در سرعت پردازش کارت گرافیک

1- واحدهای بافت و ROPها: واحد بافت، اعمال مربوط به بافت (Texture) را انجام می‌دهد. فیلتر کردن بافت یکی از این اعمال است. ROP یا Raster Operator نیز وظیفه‌ ی تبدیل نهایی خروجی برای نمایش روی نمایشگر را بر عهده دارد. این دو عامل معمولاً در بازی‌ هایی که بافت دقیق‌ تر و بهتری دارند، موثر هستند. اما نه به طور مستقیم. ضمن اینکه اثرشان به مراتب از شیدر و سرعت هسته کمتر است.

2- سرعت و نوع حافظه یا RAM کارت گرافیک: پهنای باند حافظه‌ی GDDR5 دو برابر بیشتر از GDDR3 است. سرعت نیز به طور مستقیم با پهنای باند متناسب است. اما اگر پهنای باند 2 برابر شود، سرعت اجرای بازی کمی بیشتر میشود. بنابراین این عامل تا حدی تاثیرگذار است ولی تعیین کننده نیست.

3- مقدار حافظه‌ی RAM: مقدار حافظه معمولاً اثر کمی دارد. البته بیشتر کاربران بدون توجه به نتایج تست‌ها حاضر هستند که پول بیشتری بابت خرید مدلی که حافظه‌ی بیشتری دارد بپردازند. این تصور کاملا اشتباه است. در بیشتر تست‌ها، عملکرد 2 گیگابایت رم نسبت به 1 گیگابایت رم، کمتر از 3 درصد فرق می‌کند. لذا خرید مدل‌های دارای حافظه‌ی بیشتر توصیه نمی‌شود.

توجه: نکته‌ ی مهم‌ دیگر این است که در کنار یک کارت گرافیک قدرتمند، باید پردازنده‌ ی اصلی (CPU) سیستم هم تا حدی قدرتمند باشد.

نکته: در ذکر مشخصات چیپ‌ها توجه کنید که تعداد شیدرها و واحد بافت در محصولات AMD و NVIDIA به علت تفاوت معماری، قابل مقایسه نیست. به این معنی که 2 برابر بودن شیدر در یک مدل AMD ، لزوما به معنای 2 برابر بودن توان آن نیست. چرا که ساختار شیدر در معماری Graphic Next Core به کلی با معماری Kepler تفاوت دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
naghmeh دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:44 ب.ظ

Jaleb bod

nazare lotfe shomast.shoma khodet ostade mai naghme jan

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد